W portfolio agencji znajdują się liczne z obszaru healthcare, których celem jest zmiana społeczna i edukacja zdrowotna. Od lat prowadzone są z sukcesem projekty w zakresie onkologii, a wśród realizowanych kampanii są m.in. takie kampanie jak „Liczy się czas w raku płuca”, „Życie mamy we krwi”, „Im wcześniej tym lepiej”, „BreastFit”, „Miasta kontra czerniak”. 

KAMPANIA: MASZ WYBÓR W RAKU PIERSI | KLIENT PFIZER

Wielokanałowa kampania społeczno-edukacyjna w raku piersi pt. „Masz Wybór w raku piersi”, która ma na celu edukację pacjentek i ich rodziny, a także szeroką opinie publiczną na temat możliwości wyboru terapii w leczeniu nowotworów piersi, a także ma zachęcać pacjentki do świadomego uczestniczenia w wyborze terapii i możliwej ścieżki leczenia. Bohaterkami kampanii są kobiety, związane na co dzień z Fundacją Spa 4 Cancer, które przeszły drogę walki z rakiem i dzielą się swoim doświadczeniem. Kampanii towarzyszą spot  i poruszające testymoniale z ich udziałem, które emitowane są m.in. w Narodowym Centrum Onkologii. Prowadzone sa także liczne spotkania edukacyjne dla pacjentek w formie webinariów lub spotkań typu live z ekspertami i gośćmi specjalnymi w kanałach społecznościowych. Intencją kampanii jest łączenie kobiet wokół tematu raka piersi i wspólna dyskusja na temat doświadczeń i wyzwań w tym obszarze. Dobrym duchem kampanii są także znane kobiety: Krystyna Janda, Katarzyna Miller, Agata Młynarska, które również podzieliły się swoim doświadczeniem w obszarze raka piersi.

Agencja prowadzi także działania w zakresie zdrowia psychicznego realizując takie projekty jak m.in. „Nie tracę siebie w schizofrenii”, w ramach której powstały poruszające dokumenty o pacjentach ze schizofrenią, którzy pomimo choroby realizują swoje pasje i spełniają marzenia. Projektem, o którym warto wspomnieć jest także kampania „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi”

NIE TRACĘ SIEBIE W SCHIZOFRENII | KLIENT JANSSEN/IPPEZ

Zaburzenia psychiczne dotyczą co 5. osoby na świecie. Najcięższą i najczęściej występującą chorobą jest schizofrenia, która dotyka już ponad 50 mln ludzi na świecie. W większości chorują ludzie młodzi. Znikoma świadomość społeczna, narastające uprzedzenia i stereotypy prowadzą do stygmatyzacji schizofrenii i ostracyzmu społecznego, a w konsekwencji do dyskryminacji i wykluczenia z życia zawodowego i społecznego osób na nią chorujących.

Kampania „Nie tracę siebie w schizofrenii” miała przełamywać tabu wokół choroby poprzez historie osób nią dotkniętych, które prowadzą normalne życie i realizują swoje pasje. W ramach projektu realizowanych jest szereg aktywności mających na celu zmianę postrzegania choroby oraz wsparcie pacjentów oraz ich opiekunów.

Głównym elementem kampanii są filmy, opowiadające o osobach zmagających się ze schizofrenią, w reżyserii Mirosława Mamczura. Zrealizowane w ramach kampanii dwa krótkometrażowe obrazy dokumentalne, to historie dwóch osób, które odważyły się publicznie opowiedzieć o swojej chorobie i życiu, które pomimo niej prowadzą. Pierwszą z nich jest mistrzyni świata w sumo i brązowa medalistka Igrzysk Olimpijskich dla Niesłyszących w judo Natalii Brzykcy, drugą poeta i społecznik Marek Miszczak. Film był wyświetlony w kinach w wybranych miastach w Polsce, a pokazom towarzyszyły spotkania edukacyjne i warsztaty dla pacjentów i ich rodzin.

W ramach kampanii została wydana również książka z reportażami i wywiadami na temat schizofrenii, w którym oprócz historii bohaterów filmu pojawiają się także reportaże o innych osobach, które zdecydowały się opowiedzieć o swoim życiu i doświadczeniu choroby.

WRAŻLIWI NA SŁOWA. WRAŻLIWI NA LUDZI | JANSSEN, POLSKIE TOWARZYSTWO PSYCHIATRYCZNE, RADA JĘZYKA POLSKIEGO, FUNDACJA HEJ KONIKU

Celem kampanii Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi było uwrażliwienie społeczeństwa na temat nadużywania w negatywnym kontekście określeń związanych z chorymi i chorobami psychicznymi, a w konsekwencji ich stygmatyzację. Intencją projektu było nagłośnienie problemu stygmatyzacji języka i zaangażowania liderów opinii do wsparcia zmian w tym obszarze. W ramach kampanii połączono w specjalny zespół roboczy psychiatrów z Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz językoznawców z Rady Języka Polskiego, którzy opracowali Rekomendacje dotyczące inkluzywnego i niewykluczającego języka w odniesieniu do osób z zaburzeniami psychicznymi. W ramach współpracy ekspertów powstały także rekomendacje dla nauczycieli języka polskiego i scenariusze lekcji, do przeprowadzenia w ramach szkołach podstawowych i liceach, mające na celu zwrócenie uwagi na język i stygmatyzacje osób z zaburzeniami. We współpracy z fundacją wspierającą osoby z zaburzeniami Hej Koniku, w tygodniu poprzedzającym Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego równocześnie w kilkudziesięciu szkołach odbyły się w nietypowe lekcje języka polskiego poświęcone komunikacji wokół zaburzeń psychicznych. W ramach akcji przeprowadzono 100 lekcji, w których wzięło udział niemal 3000 uczniów.  Odbyła się także seria warsztatów dla pacjentów z zaburzeniami psychicznymi oraz ich rodzin, których celem była walka za auto stygmatyzacją i nabycie kompetencji językowych do mówienia o swojej chorobie. Do projektu zaproszona została także znana dziennikarka i influencerka Kamila Kalińczak (facetka od polskiego), która w ramach prowadzonego przez siebie kanału w mediach społecznościowych wielokrotnie promowała ideę tego projektu.

***

Wśród prowadzonych przez zespół projektów są także te poświęcone chorobom zakaźnym i promocji szczepień dla dorosłych. Wśród nich m.in. „Pneumokoki nie liczą lat”, czy też „Sojusz Polska Zdrowo Oddycha”.

Kampania „Nie igraj z kleszczem. Wygraj z kleszczowym zapaleniem mózgu”,której celem jest edukacja na temat zagrożenia jakim są choroby odkleszczowe. Kampania rok rocznie spotyka się z ogromnym zainteresowaniem ze strony mediów, o czym świadczą m.in. wyniki kampanii, która dociera do milionów Polaków za pośrednictwem mediów i działań bezpośrednich (średnio ok 500 publikacji medialnych rocznie, w tym w wysokonakładowych mediach i serwisach informacyjnych), a także influenfcerów czy poprzez partnerstwa z instytucjami czy partnerami komercyjnymi. W ramach działań powstały także m.in. tablice informacyjne w lasach miejskich, seria opowiadań we współpracy  ze znanymi pisarzami, którzy stworzyli fikcyjne opowiadania mające na celu pokazać problem KZM, a także  prawdziwe poruszające historie pacjentów. Kampania prowadzona w partnerstwie z ekspertami przede wszystkim dostarcza rzetelnych informacji na temat problemu i zachęca działań profilaktycznych.

***

W portfolio agencji znajduje się także wiele projektów wspierających poszerzanie dostępu do nowoczesnych rozwiązań terapeutycznych. Zespół prowadził w ostatnim działania informacyjne m.in. w obszarze chorób rzadkich takich jak rdzeniowy zanik mięśni (SMA), obrzęk ruchowo-naczyniowy (HAE), czy rzadkich chorób krwi jak hemofilia, zakrzepowa plamica małopłytkowa (aTTP).

Informujemy, że używamy plików cookies w celu umożliwienia użytkownikom korzystania z wszystkich funkcjonalności oraz tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Oznacza to, że każdy ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies.

Prosimy także o zapoznanie się z polityką prywatności, która zawiera wszystkie szczegółowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych.
Zamknięcie komunikatu i/lub dalsze korzystanie z serwisu oznaczać będzie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie polityką prywatności.

×